18092021
SLOGAN

Πολιτισμός

12 Φεβ 2021
624 Προβ.

10o Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ» ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ Θεάτρου, Χορού, Μουσικής, Εικαστικών

Περισσότερα...

 

Το Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ», μετά την αναβολή της περσινής διοργάνωσης λόγω της πανδημίας, προγραμματίζει να ανοίξει και πάλι τις «πόρτες» του τον Μάιο 2021, στον υπαίθριο χώρο της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ.

Με την ευχή και την ελπίδα ότι την άνοιξη 2021 οι συνθήκες θα επιτρέπουν τη διεξαγωγή καλλιτεχνικών δράσεων σε ανοιχτούς χώρους, προσκαλούμε καλλιτεχνικές ομάδες ή μεμονωμένους καλλιτέχνες από τους τομείς του Θεάτρου, του Χορού, της Μουσικής και των Εικαστικών Τεχνών να καταθέσουν τις προτάσεις συμμετοχής τους έως και τις 5 Μαρτίου 2021. Οι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν πρωτότυπα καλλιτεχνικά projectsκαι performancesσύντομης διάρκειας (10-45 λεπτών) και να τα παρουσιάσουν καθημερινά επί ένα συνεχές δεκαήμερο, από την Παρασκευή 21 Μαΐου έως και την Κυριακή 30 Μαΐου 2021.

Το μοναδικό παγκοσμίως πολιτιστικό σιδηροδρομικό Φεστιβάλ, που εμπνεύστηκε και καθιέρωσε η Τατιάνα Λύγαρη για την ανάδειξη και προώθηση των νέων καλλιτεχνικών δυνάμεων της χώρας, παρουσιάζεται ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 2011 έχοντας προσφέρει έως σήμερα σημαντικό βήμα έκφρασης και δημιουργίας σε περισσότερες από 190 ταλαντούχες καλλιτεχνικές ομάδες.

Πυρήνας του Φεστιβάλ και πηγή έμπνευσής του υπήρξε το New Wagon της Αμαξοστοιχίας με τα 12 κουπέ (compartments) αλλά και κάθε απρόβλεπτος, σκηνικός και μη σκηνικός χώρος της Αμαξοστοιχίας. Φέτος λόγω των ειδικών επιδημιολογικών συνθηκών, οι performancesθα παρουσιαστούν αποκλειστικά στο υπαίθριο stageκαι τον εξωτερικό χώρο της Αποβάθρας.

Θέματα εμπνευσμένα από την ιδέα του «ταξιδιού» και του Τρένου όπως η φυγή, η μετακίνηση, η αναχώρηση και η άφιξη, η μετανάστευση, ο σταθμός και η μετάβαση  αλλά και σύγχρονοι προβληματισμοί όπως ο εγκλεισμός, η απομόνωση, η ώσμωση και η ανταλλαγή, η επικοινωνία, η συνύπαρξη, η ασφάλεια και η ιδιωτικότητα καθορίζουν τους άξονες του Φεστιβάλ. Κριτήρια επιλογής αποτελούν η μείξη των τεχνών, η διαδραστικότητα, η σατιρική διάσταση, η πρωτοτυπία των performancesκαι η παρουσίασή τους για πρώτη φορά στο πλαίσιο του συγκεκριμένου Φεστιβάλ.

Όλες οι performances θα παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση από τις 19:30 έως τις 23:30 σε ένα κυλιόμενο πρόγραμμα, για ένα συνεχές 10ήμερο.

Καλλιτεχνικές ομάδες και μεμονωμένοι καλλιτέχνες από όλες τις μορφές της Τέχνης που επιθυμούν να συμμετάσχουν, μπορούν να αποστείλουν την πρόταση τους (εκτενή περιγραφή του project και σχετικό οπτικοακουστικό υλικό από προηγούμενες παραστάσεις), βιογραφικά ερμηνευτών και συντελεστών συνοδευόμενα από φωτογραφίες καθώς και τηλέφωνα επικοινωνίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.έως τις 5 Μαρτίου 2021. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν έγκαιρα τις προτάσεις τους και να δηλώσουν εμπρόθεσμα τη συμμετοχή τους, λόγω συγκεκριμένου αριθμού συμμετεχόντων.

Οι καλλιτέχνες που είχαν καταθέσει προτάσεις για το Φεστιβάλ του 2020 που αναβλήθηκε λόγω Covid-19, θα πρέπει να δηλώσουν εκ νέου τη συμμετοχή τους αποστέλλοντας την ίδια πρόταση ή νέα πρόταση, εφόσον το επιθυμούν .

Η επιλογή των τελικών συμμετεχόντων θα ολοκληρωθεί στις 15 Μαρτίου 2021.

 

Πληροφορίες: τηλ. 210 9237076, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Το 10ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ»
επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

04 Οκτ 2018
5677 Προβ.

Tο Σώσε του Michael Frayn στην Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Περισσότερα...
Φέτος στη Στέγη θα γίνει «Το Σώσε». Οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, οι πάντες και τα πάντα βρίσκονται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Θέατρο μέσα στο θέατρο, φάρσα μέσα στη φάρσα, γκάφα πάνω στη γκάφα. H κλασική βρετανική φάρσα του Michael Frayn ανεβαίνει από τον Έκτορα Λυγίζο ως ένας ύμνος στο λάθος.
 
10-21 ΟΚΤ 2018
(εκτός Δευτέρας-Τρίτης)
20:30

Τα Σαββατοκύριακα 13-14 και 20-21 Οκτωβρίου 2018 με αγγλικούς υπέρτιτλους
 
Κεντρική Σκηνή. Διάρκεια: 2 ώρες και 15 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
 

Διαβάστε περισσότερα στην Πηγή:http://www.sgt.gr

Ρητή Δήλωση: Σε περίπτωση που απαιτηθεί από την πηγή αφαίρεση του άρθρου από την σελίδα μας,αφαιρούμε άμεσα άρθρο και φωτογραφία.

 
 
04 Απρ 2018
2522 Προβ.

Θάνος Αθανασόπουλος Τα χρυσόψαρα και άλλα 49 ανεκδιηγήματα

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/rsz_exofyllo-xrisoprara.jpg'
There was a problem loading image 'images/rsz_exofyllo-xrisoprara.jpg'

Περισσότερα...

 

Περισσότερα...

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις «Πικραμένος» το βιβλίο του Θάνου Αθανασόπουλου «Τα χρυσόψαρα και άλλα 49 ανεκδιηγήματα. 49+1 ιστορίες». Ή καλύτερα 50 μικρά, περίεργα και πρωτότυπα ανεκδιηγήματα. Μια γλώσσα πηγαία και άμεση, χωρίς τις περιττές φαμφάρες του λογοτεχνικού λόγου, που έρχεται να προκαλέσει πολύ γέλιο.

Ο Θάνος Αθανασόπουλος ξεκινά το συγγραφικό του ταξίδι δυναμικά με ένα έργο που ανατρέπει την καθιερωμένη αισθητική. Γράφοντας τζαζ ιστορίες, αξιοποιώντας τη μικρή φόρμα σε πεζό, επιδιώκει να κάνει τον αναγνώστη να πεθάνει… στα γέλια. Με ένθετα σκίτσα του Μιχάλη Σιγάλα, το βιβλίο αποτελεί ένα έργο διαφορετικό από τα συνηθισμένα και παράλληλα τόσο ζωντανό και προβοκατόρικο.

Ένα αλλοπρόσαλλο συνονθύλευμα από ιστορίες που υφαίνουν σελίδα τη σελίδα τη βεβαιότητα στον αναγνώστη ότι, τελικά, δεν υπάρχει κανένα νόημα.
Μια συλλογή ανεκδιήγητων διηγημάτων. Μια συλλογή ανεκδιηγημάτων.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Θάνος Αθανασόπουλος γεννήθηκε το 1975 στη Θεσσαλονίκη. Από το 2001 ζει στην Ολλανδία, όπου αποφεύγει συστηματικά να εργάζεται, επιβιώνοντας ως μουσικός και καθηγητής σαξοφώνου.

 

                       Δελτίο Τύπου από:

Εκδόσεις «Πικραμένος», Τερψιθέας 2, 264 42 Πάτρα
τηλ.: 2610 432.200, Fax: 2610 430.884, 
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.www.yapi.gr

 

30 Μαρ 2018
2633 Προβ.

Ο Μαγικός Αυλός στις 31 Μαρτίου στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Περισσότερα...

Η διάσημη παραγωγή του "Μαγικού αυλού" έρχεται από την Κωμική Όπερα του Βερολίνου για πρώτη φορά στην Ελλάδα,στις 31 Μαρτίου στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

29 Μαρ 2018
3046 Προβ.

«Μια βόλτα στην Αθήνα της Μπελ Επόκ με λεωφορείο του 1961» της Βερίνας Χωρεάνθη

Περισσότερα...

Με αφορμή την έκδοση των απομνημονευμάτων του Μίλτου Λιδωρίκη σε έναν τόμο γεμάτο απολαυστικές και ιστορικά σημαντικές αφηγήσεις με τίτλο Έζησα την Αθήνα της Μπελ Επόκ (Polaris) και με πρωτοβουλία της κυρίας Ζωζώς Λιδωρίκη, νύφης του Μίλτου και συζύγου του Αλέκου Λιδωρίκη, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 11 Μαρτίου μια πολύ ιδιαίτερη και πρωτότυπη παρουσίαση.

Ένα λεωφορείο-αντίκα, αυθεντική Mercedes ελληνικής κατασκευής της Βιαμάξ, ήταν ο ξεχωριστός πρωταγωνιστής μιας εξαιρετικής ξενάγησης-αναδρομής που ξεκίνησε από το σημείο όπου ήταν κάποτε το σπίτι του Μίλτου Λιδωρίκη και κατέληξε στην πλατεία Προσκόπων.

Το λεωφορείο κατέφτασε στο σημείο συνάντησης, στη διασταύρωση των οδών Βουκουρεστίου και Πανεπιστημίου, έξω από το ζαχαροπλαστείο Zonars. Το υποδεχτήκαμε με ενθουσιασμό σχεδόν παιδικό, και φυσικά έκλεψε την παράσταση. Απέναντι ακριβώς, στον αριθμό 10 της οδού Πανεπιστημίου, εκεί όπου σήμερα είναι το κοσμηματοπωλείο του Ζολώτα και ο φούρνος Paul, βρισκόταν το πατρικό σπίτι του Μίλτου Λιδωρίκη. Η προγραμματισμένη διαδρομή ακολουθούσε τις αφηγήσεις από τις σελίδες του βιβλίου, αποσπάσματα του οποίου μάς προσέφερε με την εκφραστικότητα και τη ζωντάνια της η κυρία Λιδωρίκη, διαβάζοντας χαρακτηριστικά κομμάτια σε κάθε αντίστοιχη περιοχή που διασχίζαμε.

Κατεβαίνοντας την Πανεπιστημίου, το λεωφορείο έφτασε στην Ομόνοια, άντρο των καφέ σαντάν και των καφέ αμάν κατά τη διάρκεια της Μπελ Επόκ, και κάνοντας έναν κύκλο, έστριψε στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, πέρασε μπροστά από το Εθνικό Θέατρο, έναν ακόμα σημαντικότατο σταθμό στη ζωή του Μίλτου Λιδωρίκη, μιας και είχε διατελέσει προσωπάρχης του. Στη συνέχεια, αφήνοντας πίσω του την πλατεία Κουμουνδούρου, μπήκε στην οδό Δεληγιώργη για να περάσει κατόπιν στην οδό Πειραιώς, έναν δρόμο που ο Μίλτος Λιδωρίκης, με το απαράμιλλο χιούμορ του, χαρακτηρίζει «αίσχος εις χιλιόμετρα» εξαιτίας της σκόνης και διάφορων δυσάρεστων οσμών (και όχι μόνο) που τότε κυριαρχούσαν σε όλη του σχεδόν την έκταση.

Κατά μήκος της οδού Πειραιώς, το μάτι αναπόφευκτα πέφτει στο Εργοστάσιο Παυλίδη, τα Δημοτικά Σφαγεία, την ΕΛΑΪΣ, κτίσματα ιστορικά με ξεχωριστή ταυτότητα το καθένα. Το μέρος του ταξιδιού που αφορούσε την οδό Πειραιώς –γιατί, ουσιαστικά, για ταξίδι επρόκειτο, και μάλιστα σε πολλά επίπεδα: ταξίδι στον χρόνο, την ιστορία, τις αναμνήσεις, τις αναφορές– είχε τη μερίδα του λέοντος και ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά κομμάτια αυτής της υπέροχης ξενάγησης.

Φτάνοντας στο Νέο Φάληρο, στρίψαμε στην οδό Καραολή και Δημητρίου για να βγούμε λίγο αργότερα στην παραλιακή και να θυμηθούμε τα όσα αναφέρει ο Μίλτος Λιδωρίκης για το μοναδικό Ακταίον, το ξενοδοχείο που ήταν διάσημο τα χρόνια της Μπελ Επόκ. Στη θέση του βρίσκεται τώρα το νοσοκομείο Μετροπόλιταν, η αρχιτεκτονική γραμμή του οποίου βασίζεται –σε λεπτομέρειες μόνο και γενικότερα μιλώντας– στο ιστορικό ξενοδοχείο.

Αφήνοντας πίσω μας το Νέο Φάληρο, μπήκαμε στη λεωφόρο Θησέως την οποία ανεβήκαμε μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων, όπου και στρίψαμε. Συνεχίσαμε στις οδούς Εφέσου, Πλαστήρα και Κράτητος και βγήκαμε στη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος της εκκλησίας της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, που είναι περισσότερο γνωστή ως «Άγιος Σώστης», καθώς κατασκευάστηκε μετά την αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας κατά του βασιλιά Γεωργίου Α΄.

Φτάνοντας σιγά σιγά στο τέλος της διαδρομής μας, μπήκαμε στη λεωφόρο Αμαλίας, που την εποχή του Μίλτου Λιδωρίκη ονομαζόταν Πιπεριές, κατεβήκαμε την οδό Γεωργίου Α΄, μπροστά από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, ένα ακόμα σημαντικό και ιστορικό κτίριο των Αθηνών, στρίψαμε στη Φιλελλήνων εκεί όπου, στη θέση του σημερινού Public, βρισκόταν το καφενείο του Ζαχαράτου, βγήκαμε πάλι στην Αμαλίας, με αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά και προορισμό τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας. Από εκεί, περνώντας μπροστά από το Κολυμβητήριο, μπήκαμε στη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου, περάσαμε έξω από το Στάδιο και, φτάνοντας κοντά στην πλατεία Προσκόπων, το μαγευτικό αυτό ταξίδι τελείωσε.

Κάπου εκεί, αποχαιρετήσαμε και το λεωφορείο που, εκτός από ξεχωριστό μεταφορικό μας μέσο σ’ αυτή την αξέχαστη διαδρομή-εκδρομή, μας συντρόφευε με τους ήχους του, με το βουητό της μηχανής του, με τις μνήμες που κουβαλούσε. Το λεωφορείο ανήκει σήμερα στον Χάρη και τον Βαγγέλη Λαζαρόπουλο, συλλέκτες με οικογενειακή ιστορία που έχουν αναλάβει το δύσκολο αλλά τόσο συναρπαστικό έργο της απόκτησης, αναδιαμόρφωσης και συντήρησης παλιών λεωφορείων. Στόχος τους είναι, όπως μας είπε στη συνέχεια ο κύριος Χάρης Λαζαρόπουλος, να μην είναι απλά μουσειακά είδη αυτά τα οχήματα, αλλά να είναι και χρηστικά. Το συγκεκριμένο λεωφορείο βγήκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία στις 14 Ιουλίου του 1961 και αποσύρθηκε το 1984. Το ανώτατο επιτρεπτό όριο ταχύτητάς του είχε οριστεί στα 60 χλμ/ώρα, αν και, όπως μας πληροφόρησε ο κύριος Χάρης Λαζαρόπουλος, ουσιαστικά μπορούσε άνετα να «πιάσει» και μεγαλύτερες ταχύτητες. Πρόκειται μάλιστα για ένα διάσημο λεωφορείο, αφού έχει εμφανιστεί στην ταινία Η αρχόντισσα και ο αλήτης της Finos Film. «Απαγορεύεται το καπνίζειν», «Κυτίον παραπόνων», «Θέσεις καθήμενων επιβατών: 32», οι διακριτικές αλλά και τόσο χαρακτηριστικές πινακίδες οδηγιών στο μπροστινό μέρος. Οι κλασικές χειρολαβές, η πινακίδα «Αθήναι» στο εξωτερικό, η κλασική «γαλαρία» – τα καθίσματα στο πίσω μέρος, λεπτομέρειες που φέρνουν στο μυαλό άλλες εποχές, που ίσως κάποιοι από εμάς να τις έχουμε δει μόνο σε ταινίες. Βλέποντας την Αθήνα μέσα από ένα τόσο ιστορικό όχημα, είναι σαν να αλλάζει και η πόλη, σαν να παίρνει άλλη διάσταση το σύγχρονο περιβάλλον της και με έναν μαγικό τρόπο να συναντάει το παρελθόν της και να ενώνεται μαζί του, ξεπερνώντας όρια χρόνου και τόπου και άλλους περιορισμούς.

 
Η Βερίνα Χωρεάνθη είναι κριτικός, μεταφράστρια και αρθρογράφος.
Άλλα κείμενα:

 

 

Ρητή Δήλωση: Σε περίπτωση που απαιτηθεί από την πηγή αφαίρεση του άρθρου από την σελίδα μας,αφαιρούμε άμεσα άρθρο και φωτογραφία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ απο το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείου Ειδήσεων

Συντάκτης και Aρθρογράφος. Ελεύθερα οι απόψεις σας!

Στείλτε τα άρθρα σας και τις απόψεις σας. Ελεύθερα, χωρίς περιορισμό λέξεων, ιδεολογικούς, πολιτικούς φραγμούς. Κοινοποιώντας τους προβληματισμούς μας κάτι θα αλλάξει!

 

ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ

Πρωτοσέλιδα ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙΡΟΥ

booked.net

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Ελληνική Αστυνομία - Υπ. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ του ΠΟΛΙΤΗ - Δελτίο Κυκλοφορίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ - Θ.Ε.Π.Ε.Κ.

Δελτίο Κυκλοφορίας - ΑΘΗΝΑ

 

ΑΚΟΥΣΤΕ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

Listen on myTuner radio!Listen of myTuner Radio!

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Ταινίες στην Τηλεόραση

ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

Όλοι οι Γιατροί στην Αθήνα | doctoranytime